Tältä sivulta löydät usein kysyttyjä kysymyksiä. Jos tämä sivu ei vastaa kysymyksiisi, ota yhteyttä help@trey.fi!

Tampereen ylioppilaskunta TREY on kaikkien 18 000 Tampereen yliopistossa opiskelevien yhteinen edunvalvoja ja palveluntarjoaja. Kaikki me 18 000 opiskelijaa olemme ylioppilaskunta. Yliopistolain mukaan ylioppilaskunnan tehtävänä on toimia jäsenistönsä yhdyssiteenä ja edistää heidän yhteiskunnallisia, sosiaalisia ja henkisiä pyrkimyksiään.

TREYn kaikkea toimintaa ohjaa ylioppilaskunnan ydinviesti Me opiskelijat.

Me opiskelijat

ajamme opiskelijoiden etua.

teemme monipuolista järjestötoimintaa.

tuotamme ja käytämme jäsenpalveluita.

olemme yhteisö.

Ylioppilaskunta ei rajaudu vain ylioppilaskunnan henkilökuntaan tai hallitukseen: me kaikki 18 000 tamperelaista yliopisto-opiskelijaa muodostamme ylioppilaskunnan – TREYn. Opiskelijoiden asema, hyvinvointi ja yhteisöllisyys ovat kaiken toiminnan keskiössä. TREYssä jokaisen on mahdollista päästä vaikuttamaan erilaisissa toimielimissä, joista voit lukea lisää täältä.

TREYn toimisto sijaitsee vuonna 2019 väistötiloissa Hervannassa yliopiston Rakennustalon L-siiven 3. kerroksessa osoitteessa Korkeakoulunkatu 5, 33720 Tampere. Lisäksi ylioppilaskunnalla on palvelupisteet Hervannan kampuksella päärakennuksen 2. kerroksessa ja keskustakampuksen päätalossa huoneessa D213 (Alakuppilan ja kaariseinän jälkeen D-käytävän alussa).

Opiskelijat, jotka ovat jo maksaneet YTHS-maksun toisen korkeakoulun ylioppilaskunnan maksun yhteydessä, voivat hakea terveydenhuoltomaksun palautusta syyskuun viimeiseen arkipäivään mennessä. Pelkän kevätlukukauden maksun palautusta on haet­ta­va tammikuun viimeiseen arkipäivään mennessä. Hakulomakkeen saa aktuaarinkansliasta. Samalla on esitettävä todiste jo maksetusta YTHS-maksusta molemmille ylioppilaskunnille. Palautus haetaan siitä ylioppilaskunnasta, jolle olet maksanut maksun viimeksi, joten huomioi jo maksua maksaessasi, että maksut kannattaa suorittaa eri päivinä, jotta maksujärjestys on todennettavissa.

Voit noutaa lukuvuositarrasi kaikkien muiden ylioppilaskuntien palvelupisteeltä, pois lukien Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan (HYY) palvelupiste. Tarran noutaminen muualta maksaa viisi euroa. Ennen tarran noutamista sinun tulee maksaa TREYn jäsenmaksu sekä olla yhteydessä TREYn toimistohenkilökuntaan. TREYn toimisto tarvitsee nimesi sekä opiskelijanumerosi. Voit toimittaa tiedot sähköpostitse osoitteeseen help@trey.fi.

Voit edelleen todistaa opiskelijastatuksesi vanhalla opiskelijakortilla. Vanhat TTYY:n ja Tamyn kortit eroavat kuitenkin kulkutekniikaltaan – TTYY:n kortti toimii vain Hervannan kampuksen ovissa, ja Tamyn kortti keskustakampuksen ja Kaupin ovissa. Mikäli siis vanhan korttisi kulkuoikeudet ovat sinulle riittävät, et tarvitse uutta opiskelijakorttia.

Opiskelijakortin voi tilata, kun ylioppilaskunnan jäsenmaksu on maksettu ja yliopiston opiskelijatietorekisteriin on päivittynyt tieto opinto-oikeutesi alkamisesta. Uusien opiskelijoiden kohdalla opiskelijatietorekisteriä aletaan päivitää lukukauden alkaessa 1. elokuuta, joten opiskelijakortin tilaaminen on mahdollista tämän tiedon päivityttyä – yleensä muutaman päivän kuluttua lukukauden alusta.

Mobiiliopiskelijakortin voi ottaa käyttöön siinä vaiheessa, kun ylioppilaskunnan jäsenmaksu on maksettu ja yliopiston opiskelijatietorekisteriin on päivittynyt tieto opinto-oikeutesi alkamisesta. Uusien opiskelijoiden kohdalla opiskelijatietorekisteriä aletaan päivitää lukukauden alkaessa 1. elokuuta, joten opiskelijakortin tilaaminen ja mobiiliopiskelijakortin käyttöönotto on mahdollista tämän tiedon päivityttyä – yleensä muutaman päivän kuluttua lukukauden alusta.

Kyllä voi, mutta hänellä tulee olla korttisi mukanaan. Emme luovuta irrallisia tarroja.

Tilausjärjestelmä ottaa keskustan ja Kaupin kampuksen opiskelijoiden jäsentiedot suoraan HAKA-järjestelmästä. Tiedot päivittyvät 1.8. alkaen, mutta isojen tietomassojen siirto vie oman aikansa. Kortin tilaamista kannattaa yrittää muutaman päivän kuluttua lukukauden alkamisesta.